U14 Moduł 4 Sesja 6
89 (min)
Technika: | Kombinacja podań. Przyjęcie kierunkowe. |
Taktyka: | Atak szybki. Szybkość faz przejściowych. |
Psychika: | Koncentracja. Szybkość reakcji na bodźce. |
Motoryka: | Szybkość reakcji. Szybkość lokomocyjna. |
Rondo
16 (min)
Boisko o wymiarach 20x20m, podzielone na 2 boiska o wymiarach 20x10m.
Zawodnicy ustawieni wg schematu. Gra na utrzymanie 4v2. W momencie przejęcia bądź straty piłki (wybicie poza pole gry) gra przenosi się do drugiego pola. Zawodnicy środkowi i zewnętrzni są stali.
Serie 4x4'. Zmiana zewnętrznych i środkowych następuje po każdej serii. Pomiędzy seriami rozciąganie dynamiczne.
- Utrzymanie się przy piłce
- Szybka organizacja gry po stracie/przejęciu piłki
- Mobilność
- Komunikacja
Ball control 1
6 (min)
Pole o wymiarach 20x20m. Slalom ustawiony wg schematu (mniejsza odległość między pachołkami - 1m., większa - 3m.)
Rywalizacja drużynowa. Na sygnał trenera piłkę slalomem prowadzą pierwsi zawodnicy z rzędów, po czym podają piłkę do zawodnika ustawionego w przeciwległym rzędzie. Rywalizacja kończy się w momencie kiedy wszyscy zawodnicy z drużyny zamienią się miejscami.
- Dynamika wykonania
- Radzenie sobie z presją czasu
- Precyzja prowadzenia piłki i podania
Ball control 2
12 (min)
Pole gry dla jednej pary 4x2m.
Zawodnicy ustawieni wg schematu. Gra w mini siatkonogę. Piłka na swoim polu może mieć tylko jeden kontakt z podłożem, zawodnik za każdym razem musi wykorzystać 3 kontakty z piłką. Przebicie na drugą stronę tylko uderzeniem głową. Gra 2x3'.
- Kontrola piłki
Skills Box 1
16 (min)
Boisko o wymiarach 20x20m.
Sygnałem do startu jest wprowadzenie piłki przez trenera (1). W momencie podania bliższe bramki obiegają zawodnicy (2) (2 zawodników ofensywnych i 1 defensywny). Gra 2v1. Zadaniem ofensywnych jest skuteczna finalizacja akcji w deficycie czasu (10" na zdobycie bramki). Bramkę można zdobyć z połowy przeciwnika. W momencie odbioru piłki przez zawodnika defensywnego następuje gra 1v2.
Gra 3v1
- Wykorzystanie przewagi liczebnej
- Finalizacja w deficycie czasu
- Decyzyjność
SSG
20 (min)
Boisko o wymiarach 40x20m. Koło na środku, w którym znajdują się piłki wyłączone z gry. Boisko z małymi bramkami 20x20m.
Gra 4v4 + bramkarze. W boisku środkowym (20v20 z małymi bramkami) toczy się gr 4v4. W momencie zdobycia bramki przez jedną z drużyn (1), drużyna, która zdobyła bramkę przechodzi do rozegrania ataku szybkiego, w którym bierze udział 3 zawodników z drużyny:
1. Wyjście na pozycję
2. Wymiana podań (2) (3)
3. Finalizacja akcji (4).
W momencie kiedy jedna drużyna wykonuje atak szybki, druga drużyna wyprowadza kontrę 4v1 (piłkę wprowadza trener). Zadanie powtarza się cyklicznie. Po każdym zdobytym golu następuje atak szybki.
Przy grze na małe bramki, gra toczy się w bocznych sektorach boiska.
- Płynność gry
- Percepcja
- Antycypacja
- Decyzyjność
- Szybkość faz przejściowych
SSG 2
15 (min)
Boisko o wymiarach 40x20m.
Gra wolna 5v5 (z bramkarzami).
Analiza trenera realizacji celów szkoleniowych:
- szybkość faz przejściowych
- skuteczność w grze 1v1
- wyprowadzenie ataku szybkiego
Automatyzacja
4 (min)
Pole o wymiarach 20x20m.
Prowadzenie piłki w stronę manekina, przy manekinie wykonanie zwodu Side Step/Double Side Step.
Ćwiczenie wykonywane w niskiej intensywności. Zwracamy uwagę na jakość ruchu.
- Automatyzacja mechaniki ruchu
- Jakość wykonania