U14 Moduł 4 Sesja 6

Taktyka
Technika
Motoryka
Psychika
Kategoria wiekowa: 13-16

89 (min)
Technika: Kombinacja podań. Przyjęcie kierunkowe.
Taktyka: Atak szybki. Szybkość faz przejściowych.
Psychika: Koncentracja. Szybkość reakcji na bodźce.
Motoryka: Szybkość reakcji. Szybkość lokomocyjna.

Rondo


16 (min)
Organizacja:
Boisko o wymiarach 20x20m, podzielone na 2 boiska o wymiarach 20x10m.
Przebieg:
Zawodnicy ustawieni wg schematu. Gra na utrzymanie 4v2. W momencie przejęcia bądź straty piłki (wybicie poza pole gry) gra przenosi się do drugiego pola. Zawodnicy środkowi i zewnętrzni są stali.
Uwagi:
Serie 4x4'. Zmiana zewnętrznych i środkowych następuje po każdej serii. Pomiędzy seriami rozciąganie dynamiczne.
Punkty kluczowe:

- Utrzymanie się przy piłce

- Szybka organizacja gry po stracie/przejęciu piłki

- Mobilność

- Komunikacja

Ball control 1


6 (min)
Organizacja:
Pole o wymiarach 20x20m. Slalom ustawiony wg schematu (mniejsza odległość między pachołkami - 1m., większa - 3m.)
Przebieg:
Rywalizacja drużynowa. Na sygnał trenera piłkę slalomem prowadzą pierwsi zawodnicy z rzędów, po czym podają piłkę do zawodnika ustawionego w przeciwległym rzędzie. Rywalizacja kończy się w momencie kiedy wszyscy zawodnicy z drużyny zamienią się miejscami.
Punkty kluczowe:

- Dynamika wykonania

- Radzenie sobie z presją czasu

- Precyzja prowadzenia piłki i podania

Ball control 2


12 (min)
Organizacja:
Pole gry dla jednej pary 4x2m.
Przebieg:
Zawodnicy ustawieni wg schematu. Gra w mini siatkonogę. Piłka na swoim polu może mieć tylko jeden kontakt z podłożem, zawodnik za każdym razem musi wykorzystać 3 kontakty z piłką. Przebicie na drugą stronę tylko uderzeniem głową. Gra 2x3'.
Punkty kluczowe:
- Kontrola piłki

Skills Box 1


16 (min)
Organizacja:
Boisko o wymiarach 20x20m.
Przebieg:
Sygnałem do startu jest wprowadzenie piłki przez trenera (1). W momencie podania bliższe bramki obiegają zawodnicy (2) (2 zawodników ofensywnych i 1 defensywny). Gra 2v1. Zadaniem ofensywnych jest skuteczna finalizacja akcji w deficycie czasu (10" na zdobycie bramki). Bramkę można zdobyć z połowy przeciwnika.  W momencie odbioru piłki przez zawodnika defensywnego następuje gra 1v2.
Modyfikacje:
Gra 3v1
Punkty kluczowe:

- Wykorzystanie przewagi liczebnej

- Finalizacja w deficycie czasu

- Decyzyjność

SSG


20 (min)
Organizacja:
Boisko o wymiarach 40x20m. Koło na środku, w którym znajdują się piłki wyłączone z gry. Boisko z małymi bramkami 20x20m.
Przebieg:

Gra 4v4 + bramkarze. W boisku środkowym (20v20 z małymi bramkami) toczy się gr 4v4. W momencie zdobycia bramki przez jedną z drużyn (1), drużyna, która zdobyła bramkę przechodzi do rozegrania ataku szybkiego, w którym bierze udział 3 zawodników z drużyny:

1. Wyjście na pozycję 

2. Wymiana podań (2) (3)

3. Finalizacja akcji (4).

W momencie kiedy jedna drużyna wykonuje atak szybki, druga drużyna wyprowadza kontrę 4v1 (piłkę wprowadza trener). Zadanie powtarza się cyklicznie. Po każdym zdobytym golu następuje atak szybki.

Uwagi:
Przy grze na małe bramki, gra toczy się w bocznych sektorach boiska.
Punkty kluczowe:

- Płynność gry

- Percepcja

- Antycypacja

- Decyzyjność

- Szybkość faz przejściowych

SSG 2


15 (min)
Organizacja:
Boisko o wymiarach 40x20m.
Przebieg:
Gra wolna 5v5 (z bramkarzami).
Uwagi:

Analiza trenera realizacji celów szkoleniowych:

- szybkość faz przejściowych

- skuteczność w grze 1v1

- wyprowadzenie ataku szybkiego


Automatyzacja


4 (min)
Organizacja:
Pole o wymiarach 20x20m.
Przebieg:
Prowadzenie piłki w stronę manekina, przy manekinie wykonanie zwodu Side Step/Double Side Step.
Uwagi:
Ćwiczenie wykonywane w niskiej intensywności. Zwracamy uwagę na jakość ruchu.
Punkty kluczowe:

- Automatyzacja mechaniki ruchu

- Jakość wykonania