U10 - Moduł 1 sesja 1

Taktyka
Technika
Motoryka
Psychika
Kategoria wiekowa: 8-13

89 (min)
Technika: Gra 1v1. Moves Drag Push, Drag Scissors,
Taktyka: Kreowanie przewagi poprzez grę 1v1
Psychika: Budowanie pewności siebie, rozwój koncentracji i świadomości gry
Motoryka: Kształtowanie koordynacji ruchowej, wytrzymałość specjalna

Rondos


12 (min)
Organizacja:
Koło o promieniu 8 metrów. W środku kwadrat o boku 4 metry.
Przebieg:
Gra na utrzymanie 6v2. Zawodnicy zewnętrzni zdobywają punkt za zagranie podania przez środkowy kwadrat. Zawodnicy środkowi nie mogą przebiegać przez środek kwadratu. Po odbiorze piłki muszą wyprowadzić piłkę na zewnątrz koła (następuje zmiana zawodników). Zawodnicy zewnętrzni grają maksymalnie na 3 kontakty.
Uwagi:
Rozciąganie dynamiczne w przerwach między seriami
Punkty kluczowe:

- Utrzymanie się przy piłce

- Mobilność

- Podanie penetrujące

- Nawyk ataku w momencie straty piłki

Ball control 1


4 (min)
Organizacja:
Koło o średnicy 8 metrów. W środku kwadrat o boku 4 metry. Zawodnicy ustawieni w 4 rzędach.
Przebieg:

Prowadzenie piłki:

- Outside (po prostej)

- Outside - Inside 

- Outside - Inside (na przemian PN-LN)

Modyfikacje:
Rywalizacja - w formie wyścigu rzędów.
Punkty kluczowe:

- Kontrola piłki

- Dynamika

- Operowanie obiema nogami

- Kontrola przestrzeni

Ball control 2


4 (min)
Przebieg:

Żonglerka zadaniowa:

- 2xPN - 2xLN (w konfiguracji nisko-wysoko)

- PN - LN (uderzenia powyżej bioder)

- PN - LN (uderzenia powyżej głowy)

Uwagi:
Żonglerkę zadaniową możemy stosować w przerwie pomiędzy seriami Rondos
Punkty kluczowe:
- Kontrola piłki

Ball control 3


4 (min)
Organizacja:
Koło o promieniu 8 metrów. W środku kwadrat o boku 4 metry. Zawodnicy podzieleni na 4 zespoły.
Przebieg:
Rywalizacja w rzędach. Na sygnał trenera pierwsi zawodnicy z rzędów prowadzą piłkę, po obiegnięciu pachołka podają do kolejnego zawodnika z drużyny, który wykonuje to samo zadanie. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona 20 dokładnych podań.
Uwagi:

- Ćwiczenie wykonujemy w kilku seriach prawą i lewą nogą

- Liczone są tylko jakościowe podania (w przypadku niecelnego podania drużyna liczy od nowa)

Punkty kluczowe:

- Dynamika

- Symetria pracy

- Jakość podań (dokładność i siła)


Skills Box 1


10 (min)
Organizacja:
Zawodnicy podzieleni na 2 drużyny ustawieni naprzeciw siebie.
Przebieg:

Wg schematu

1. Prowadzenie piłki

2. Zwód Drag Push/Drag Scissors

3. Podanie piłki

4. Przebiegnięcie na koniec rzędu

Uwagi:

- Drużyny ćwiczą naprzemiennie

- Ćwiczenie wykonujemy naprzemiennie prawą i lewą nogą

Punkty kluczowe:

- Odpowiednia dynamika

- Jakość wykonywanych elementów

Skills Box 2


10 (min)
Organizacja:
Wg schematu. Zawodnicy podzieleni na 2 drużyny.
Przebieg:
Na sygnał trenera zawodnicy w swoich grupach wykonują ćwiczenie wg schematu. Rywalizacja - wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona prawidłowo 20 razy dany element (prowadzenie, zwód, podanie). 
Uwagi:

- Ćwiczenie wykonujemy naprzemiennie prawą i lewą stopą

- Rywalizacja ze zwodami Drag Push/Drag Scissors

Punkty kluczowe:

- Dynamika

- Dokładność i jakość elementów technicznych

- Szybkie przywracanie równowagi po błędzie

Skills Box 3


10 (min)
Organizacja:
Boisko o wymiarach 20x20 metrów. Strefa strzału połowa boiska.
Przebieg:

Na sygnał trenera startują pierwsi zawodnicy z rzędu, wykonują ćwiczenie wg schematu:

1. Prowadzenie piłki

2. Zwód w strefie Drag Push/Drag Scissors

3. Uderzenie na bramkę

4. Wyjście do gry 1v1 - piłka podana przez trenera (5)

Uwagi:
Bramkę można zdobyć z połowy przeciwnika. W grze 1v1 zawodnik atakuje na przeciwległe bramki.
Punkty kluczowe:

1. Dynamika

2. Dokładność wykonania zwodów

3. Szybkie przejście do gry 1v1

Skills Box 4


10 (min)
Organizacja:
Pole gry o wymiarach 20x20m.  Strefa strzału połowa boiska.
Przebieg:

Zawodnicy ustawieni wg schematu, wykonują ćwiczenie:

1. Ruch zawodnika do jednego ze znaczników

2. Skanowanie przestrzeni + wyjście na pozycję (w przeciwległym do zawodnika z tyłu kierunku)

3. Przyjęcie kierunkowe

4. Podanie

5. Dynamiczne wyprowadzenie piłki

6. Strzał

Uwagi:
Zawodnicy zmieniają swoje pozycje za podaniem (wg schematu przejść)
Punkty kluczowe:

- Dynamika i dokładność

- Timing

- Percepcja decyzyjna

SSG


25 (min)
Organizacja:
Boisko o wymiarach 20x20 metrów. Strefa strzału połowa boiska.
Przebieg:
Gra 4v4. Bramkę można zdobyć z połowy przeciwnika strzałem bez przyjęcia lub po wykonanym dryblingu.
Punkty kluczowe:

- Mobilność

- Zaangażowanie

- Wykorzystanie poznanych elementów zwodów w grze