U10 - Moduł 1 sesja 1
89 (min)
Technika: | Gra 1v1. Moves Drag Push, Drag Scissors, |
Taktyka: | Kreowanie przewagi poprzez grę 1v1 |
Psychika: | Budowanie pewności siebie, rozwój koncentracji i świadomości gry |
Motoryka: | Kształtowanie koordynacji ruchowej, wytrzymałość specjalna |
Rondos
12 (min)
Koło o promieniu 8 metrów. W środku kwadrat o boku 4 metry.
Gra na utrzymanie 6v2. Zawodnicy zewnętrzni zdobywają punkt za zagranie podania przez środkowy kwadrat. Zawodnicy środkowi nie mogą przebiegać przez środek kwadratu. Po odbiorze piłki muszą wyprowadzić piłkę na zewnątrz koła (następuje zmiana zawodników). Zawodnicy zewnętrzni grają maksymalnie na 3 kontakty.
Rozciąganie dynamiczne w przerwach między seriami
- Utrzymanie się przy piłce
- Mobilność
- Podanie penetrujące
- Nawyk ataku w momencie straty piłki
Ball control 1
4 (min)
Koło o średnicy 8 metrów. W środku kwadrat o boku 4 metry. Zawodnicy ustawieni w 4 rzędach.
Prowadzenie piłki:
- Outside (po prostej)
- Outside - Inside
- Outside - Inside (na przemian PN-LN)
Rywalizacja - w formie wyścigu rzędów.
- Kontrola piłki
- Dynamika
- Operowanie obiema nogami
- Kontrola przestrzeni
Ball control 2
4 (min)
Żonglerka zadaniowa:
- 2xPN - 2xLN (w konfiguracji nisko-wysoko)
- PN - LN (uderzenia powyżej bioder)
- PN - LN (uderzenia powyżej głowy)
Żonglerkę zadaniową możemy stosować w przerwie pomiędzy seriami Rondos
- Kontrola piłki
Ball control 3
4 (min)
Koło o promieniu 8 metrów. W środku kwadrat o boku 4 metry. Zawodnicy podzieleni na 4 zespoły.
Rywalizacja w rzędach. Na sygnał trenera pierwsi zawodnicy z rzędów prowadzą piłkę, po obiegnięciu pachołka podają do kolejnego zawodnika z drużyny, który wykonuje to samo zadanie. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona 20 dokładnych podań.
- Ćwiczenie wykonujemy w kilku seriach prawą i lewą nogą
- Liczone są tylko jakościowe podania (w przypadku niecelnego podania drużyna liczy od nowa)
- Dynamika
- Symetria pracy
- Jakość podań (dokładność i siła)
Skills Box 1
10 (min)
Zawodnicy podzieleni na 2 drużyny ustawieni naprzeciw siebie.
Wg schematu
1. Prowadzenie piłki
2. Zwód Drag Push/Drag Scissors
3. Podanie piłki
4. Przebiegnięcie na koniec rzędu
- Drużyny ćwiczą naprzemiennie
- Ćwiczenie wykonujemy naprzemiennie prawą i lewą nogą
- Odpowiednia dynamika
- Jakość wykonywanych elementów
Skills Box 2
10 (min)
Wg schematu. Zawodnicy podzieleni na 2 drużyny.
Na sygnał trenera zawodnicy w swoich grupach wykonują ćwiczenie wg schematu. Rywalizacja - wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona prawidłowo 20 razy dany element (prowadzenie, zwód, podanie).
- Ćwiczenie wykonujemy naprzemiennie prawą i lewą stopą
- Rywalizacja ze zwodami Drag Push/Drag Scissors
- Dynamika
- Dokładność i jakość elementów technicznych
- Szybkie przywracanie równowagi po błędzie
Skills Box 3
10 (min)
Boisko o wymiarach 20x20 metrów. Strefa strzału połowa boiska.
Na sygnał trenera startują pierwsi zawodnicy z rzędu, wykonują ćwiczenie wg schematu:
1. Prowadzenie piłki
2. Zwód w strefie Drag Push/Drag Scissors
3. Uderzenie na bramkę
4. Wyjście do gry 1v1 - piłka podana przez trenera (5)
Bramkę można zdobyć z połowy przeciwnika. W grze 1v1 zawodnik atakuje na przeciwległe bramki.
1. Dynamika
2. Dokładność wykonania zwodów
3. Szybkie przejście do gry 1v1
Skills Box 4
10 (min)
Pole gry o wymiarach 20x20m. Strefa strzału połowa boiska.
Zawodnicy ustawieni wg schematu, wykonują ćwiczenie:
1. Ruch zawodnika do jednego ze znaczników
2. Skanowanie przestrzeni + wyjście na pozycję (w przeciwległym do zawodnika z tyłu kierunku)
3. Przyjęcie kierunkowe
4. Podanie
5. Dynamiczne wyprowadzenie piłki
6. Strzał
Zawodnicy zmieniają swoje pozycje za podaniem (wg schematu przejść)
- Dynamika i dokładność
- Timing
- Percepcja decyzyjna
SSG
25 (min)
Boisko o wymiarach 20x20 metrów. Strefa strzału połowa boiska.
Gra 4v4. Bramkę można zdobyć z połowy przeciwnika strzałem bez przyjęcia lub po wykonanym dryblingu.
- Mobilność
- Zaangażowanie
- Wykorzystanie poznanych elementów zwodów w grze